اورگ سوزلری

صدایی که از دل برخواسته و بر دل می نشیند

اورگ سوزلری

صدایی که از دل برخواسته و بر دل می نشیند

تصمیم کبری خانم

تصمیم کبری خانم (به سبک کوکب خانم)
کبری خانم زن مریضی است. پاتوقش (۱) مطب های دکتر است. روزی نیست که حداقل دو دکتر را ملاقات نکرده باشد و یا پیش عطاری(۲) محل آقا رضا نرفته باشد. احیانا چنانچه این نشد، جمیله خانم فالچی (۳) محل میزبان کبری خانم است و از عوض همه نزدیکانش برای او فال می گیرد.
اولین باری که کبری خانم به مطب یک متخصص (۴) رفت، شکمش درد می کرد. یکی از زن های همسایه (همسایه اونوری) به او یک پزشک (۵) معرفی کرد؛ وی نیز بی درنگ برای ویزیت (۶) پیش آقای دکتر رفت آقای دکتر علت دردش را آپاندیس (۷) تشخیص داد. (ربطش بعهده دانشجو)
فردا که کبری خانم پیش زن اون یکی همسایه رفت و درباره مطب و مریضیش صحبت کرد، زنیکه به او خندید و گفت: بابا اینجور دکترا هم دانشگاهی آقای دکتر کردان هستند و اصلا تو باید پیش فلان دکتر که حرف ندارد و روزی شونصد مریض را مداوا می کند بروی تا او برایت نسخه (۸) بنویسد.
کبری خانم که در پوست خود نمی گنجید، با شادی زایدالوصفی گفت:وای! چه خوب شد که با تو در میان گذاشتم. اصلا همین فردا می روم پیش آقای دکتر تا من را معالجه کند.
زن گفت: نه خانوم! ایشان برای یک ماه بعد شماره می دهند!
...
بالاخره کبری خانم پیش دکتر رفت. در مطب حدود پنج نفر ایستاده بودند و همگی منتظر نوبت بودند. هر کس که بعدا می رسی اول از همه ویزیت می شد و اوضاع مشخص نبود!
بالاخره بعد از سه ساعت مریضی کبری خانم هم اینبار سادیسم (۹)! (بازم تشخیص به عهده خودتون) تشخیص داده شد.
فردا روز وی جلو زن همسایه کم نیاورده و گفت عجب دکتر باسوادی! عجب مطب منظمی! هزار نفر رفتند تو بدون اینکه حق کسی ضایع شود!!!
این داستان ادامه دارد ...
---------------------------------
متفرقات الشماره ها:
۱ - جایی که برای تفریح نمی روند! چون ایستادن بیجا مانع کسب است.
۲ - جایی که آزمایشات هسته ای بر روی مریضان با مخلوط کردن تصادفی چند نوع گیاه ملا دارویی اعمال می شود.
۳ - کسی که نمی تواند آینده را پیش بینی نکند! پس باید تلاش کند تا به حد اشباع برسد.
۴ - کسی که هفده سال درس خوانده ولی به جایی نرسیده! پس از روی ناچاری اماکنی را برای ملاقات مردم به اسم مطب باز می کند و پول های اضافی و غیر لازم مردم که کم مقداری هم نیستند را جمع آوری می کند.
۵ - کسی که می خواهد هر روز مردم مریض الحوال باشند تا بتواند قوت روزانه و نان شبش را بدست آرد. معمولا چندتا از آن برای یک نفر جواب نمی دهد ولی یک تایش برای چند نفر جوابگوست.
۶ - جمع کردن پول اضافی مردم با استفاده از عجایب صنعتی که به آن گوشی پزشکی گویند.
۷ - هر مریضی و درد ناحیه شکم که چیز دیگری تشخیص داده نشود!
۸ - نوعی از ورقه ی امتحانی که پشت ورقه آن پیشتر از رویش است و معمولا در آن داروهایی که داروخانه محل نتوانسته آنها را بفروشد و به اصطلاح عامیانه تر رو دستش مانده، نوشته می شوند.
۹ - مرضی عجیب که اکثریت شما یا به آن مبتلایید یا با مبتلایان به آن سروکله می زنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد