اورگ سوزلری

صدایی که از دل برخواسته و بر دل می نشیند

اورگ سوزلری

صدایی که از دل برخواسته و بر دل می نشیند

آبی

دریا آبیست
لحظه های من همه آبیست
آسمان سترگ، با ابرهای سپید، آبیست
حتی، گل های لاله این دشت
بی کران آبیست
رازهایم را آبی می کشم
چشمه را جاری
چون که می دانم
غبار غم از نبود آبیست
اگر نبود آبی
چمن همیشه زرد بود
آبی نبود!
سرخ می شد کبود!
آسمان بی کران
همه
ابر می شد، نبود!
در ۱۲ رنگ شمعی های من
رنگ آبی از همه کوتاه بود
چون که رنگ خنده های یار بود

چشمهایم!

خنده هایت آشکار
گریه هایت پنهان
با تو شبهایم مهتابی
بی تو روزهایم خاموش
در آسمان فکرهایم
یادت،
همچو پرنده سپید
خنده هایت،
همچو اسبی بالدار
می پرند اما من
همچنان در زمین
راه می روم
چشمهای پرفروغت
بر چشمهای بی فروغم
نعمتیست
هر بار عینکم را با دیدن چشمهایت
می شکنم
فکر می کنم همیشه در برابرم خواهند بود
ولی بعد از رفتن
باز عینکی نو

چشمهایم را زیر شیشه

پنهان کرد

و اشکهایم که او ندید!


پروانه

روانه شو!
همچو پروانه
پی گلهای قشنگ و تک دشت
بالهایت را نچین
لمس کن چهره سرخ تفکر را
در تمام این دشت
تک گلی زیبنده است
می روی بر گل لاله هر روز
مست و مستانه
شاد و خرم، سر حال
سرخی آلاله
خنده های پاکش
چهره معصومش
در دلت باز شود روزنه عشق دگر بار
دیگر،
لاله های دشت همسایه
میزبانم نیستند ...

تسلیت

سالروز شهادت امام سجاد (ع) و سومین روز شهادت امام حسین (ع) بر همگان تسلیت!


تسلیت

فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بر همگی تسلیت!

عاشورا

سلام

سلام دوستان و بازدیدکنندگان گرامی!

درسته این مطلب مربوط به موضوع وبلاگ نیست ولی می دانم که خیلی به درد بخور است.

با دانلود این فایل و نصب آن بر روی سیستم خود می توانید تایپ فارسی سیستم خود را در حروفی مانند پ و ژ درست کنید.

در ضمن هر مشکلی هم که بود در قسمت نظرات مطرح بفرمایید.

اینم لینک مستقیم دانلود:

دانلود

آذربایجان

سلام من به آذربایجان سبز و خرم
سلام من به دشت و سرزمینم
به تاک و سیب و گندم ها و لاله
جوانان غیور و مردخوی هم زبانم
به باقرخان و ستارخان و خوبان
به بابک خرم و آزادگان هم شکیلم
دهد خون و سر و دست و دو چشمان
ز هر گوشه دلاورمرد هم شکل و زبانم
همیشه حاضر مهمان نوازی
تمام حق دشمن بر کف دستش نهادم
به هر جا بنگری کوهی ببینی
نشان از پیکر رادی ببینی
سهند از سرزمین من فراتر
چنان استاده خسته مانده گویی
همه سختی و مشکلهای دنیا
شوند آسان کنارم هر زمانی
اگر رب را کنم من یاد در دل
همیشه او بود با من خدایی